Kutyasétáltatás közben is jön az ihlet

Ki gondolná, hogy kutyasétáltatás közben olyan információkhoz jut az ember, amely megváltoztatja az életét? Nem tettem volna rá én sem az összes vagyonomat, de be kell valljam, velem ez megtörtént.

Egyetemista korom óta egy nagy város közepes méretű panellakásában élek. Maci, a négy éves golden retrieverem színesíti a hétköznapjaimat. Nagyon szeretek vele lenni. Imád autóban utazni, elválaszthatatlan a kedvenc játékától, amely jelen pillanatban egy műanyag boci, és hát mondanom sem kell, hogy még nem nőtt be a feje lágya. Azonban ennek köszönhetem, hogy érdekes és számomra igen hasznos információkhoz jutottam.

Tegnap reggel az egyik kifutóban játszottam vele, amikor annyira belelkesült, hogy odaszaladt a padon beszélgető másik kettő kutyatulajdonoshoz, és nekik vitte az általam eldobott labdát. Nem győztem bocsánatot kérni, hiszen látszott, hogy nagyon belemerültek egy igen komoly témába. Elmondásuk szerint a cégautóadó kalkulátor volt a témájuk. Mivel engem is érintett valamilyen szinten ez a fogalom, így csatlakoztam hozzájuk.

Ha valakinek céges autója van, akkor nagyon sok kérdés felmerül benne. Kell-e cégautóadót fizetni, ha a gépkocsi magántulajdonban van? Mi a különbség az adó mértéke között? Lehet-e spórolni rajta? Van-e köze a gépjárműadóhoz?

Szerencsére az előbb feltett kérdések valamennyiére választ kapunk a FLOTTAUTO Lízing weboldalán. Talán nem meglepő, de cégautóadót akkor kell fizetni, ha valakinek céges autója van. Ha én magánszemélyként vásároltam egy gépkocsit, de néha-néha üzleti célra is használom, és elszámolást végzek rajta, akkor bizony ez az adó vonatkozni fog rám is.

Az egyik legalapvetőbb kérdés, ami felmerült bennem, hogy mennyi az annyi. Ez függ attól, hogy milyen típusú autóm van. Mint megtudtam, az adó mértéke függ a környezetvédelmi besorolástól, és a teljesítménytől is. Ha ezek az értékek magasak, akkor magas adóra számíthatunk. Az adót negyedévente kell befizetni, az azt követő hónap huszadik napjáig. Nyilván felmerült az a gondolat bennem, hogy ez vajon mennyire igazságos azzal szemben, akinek van egy jól működő, de régi autója. Ott azért kérdéses az gépjármű teljesítménye és környezetvédelmi besorolása is.

Természetesen lehet spórolni a cégautóadón, ha képbe kerül a gépjárműadó. A weboldalon részletesen kifejtik, hogy a törvény kimondja, hogy azokban a hónapokban, ahol a cégautóadót és a gépjárműadót egyszerre kell fizetni, ott az utóbbi levonható az előbbiből. Máris jobban hangzik, nem? Ne felejtsük el viszont, hogy ez csak akkor lehetséges, ha a két adó alanya egy és ugyanazon személy.

A lízingelt autók esetére is kitér a FLOTTAUTO Lízing. A leírtak alapján kiderül, hogy a zárt-és a nyílt végű lízingkor a lízingbe vevőnek kell fizetni a cégautóadót, az operatív lízingnél pedig az autó tulajdonosát, azaz a lízingbe adót terheli. Mint kiemelik, fontos, hogy mindig alaposan olvassuk át a lízingszerződéseket. Hiszen könnyen lehet, hogy az adónemek bizonyos költségei már bele vannak kalkulálva a bérleti díjba.

És ami a legeslegjobb opciónak tűnik, azaz, hogy a FLOTTAUTO Lízingnél nem kell foglalkozni a különböző adókkal. Hiszen ők az operatív lízinggel foglalkoznak, ahol az üzembentartó és a tulajdonos is a már említett cég. Az adók helyett a bérleti díjat kell megfizetni (amibe már minden költség bele van kalkulálva), és cserébe egy teljesen új autóval leszünk gazdagabbak. A bérleti díj után az áfa elszámolható, és egy teljesen komplett szolgáltatás is jár mellé. Ráadásul használat után nem nekünk kell bajlódni a céges autó eladásával.

Ki gondolná, hogy egy kutyajáték, azaz egy labda elvezet ahhoz a kifejezéshez, hogy cégautóadó kalkulátor, amely által részletesebben megismerhettem az ehhez kapcsolódó információkat is.

Sajnos mivel lassan besötétedett, illetve a kutyák is elfáradtak, így muszáj volt elköszönnünk egymástól. Elköszönés előtt még elkértem a FLOTTAUTO Lízing elérhetőségeit, hiszen már ott eldöntöttem, hogy hazaérve tovább kutakodok még ezzel a témával kapcsolatban.