A kutyus nélkül egy tapodtat sem megyünk sehová

A Jack Russel-Pitbull keverék kutyusunkat, Fidót két éve fogadtuk örökbe a vőlegényemmel egy menhelyről. Szerettünk volna egy kutyát, amikor összeköltöztünk, lehetőleg egy kisebb méretűt, ami nem érzi rosszul magát egy lakásban, és a menhelyi örökbefogadás mellett döntöttünk. Amint megláttuk Fidót, egyből szerelembe estünk vele és ő is velünk. Nem is foglalkoztunk vele akkor, hogy milyen fajta és vajon mekkorára nő meg, egyszerűen annyira passzoltunk egymáshoz, hogy nem tudtunk volna mást választani. Fidó azóta egy közepes méretű, gyönyörű, fehér alapon barna foltos kutyussá fejlődött, aki valóban mindkét szülőjére hasonlít bizonyos tulajdonságaiban: egy kisebb méretű, vékonyabb fajta pitbullnak mondaná az ember. Nagyon hozzánk nőtt, a legjobb tudásunk szerint neveljük, rengeteget foglalkozunk vele, így egy nagyon szófogadó, okos, jól szocializált kutyus lett. Ahova csak tudjuk, magunkkal visszük: kirándulni, nyaralni, családi vagy baráti összejövetelre. A tavalyi nyaralásunkat nagyon élvezte. Igazából szinte bárhová vihetnénk, akkor is élvezi, hiszen velünk van és új kalandokban lehet része – kivéve persze talán az állatorvost.

Mivel kutyástul nyaralunk, ha több napra megyünk, gondoskodni kell arról, hogy olyan szállást foglaljunk, ahova beengednek kutyát is. Ez a legtöbb helyre sajnos nem igaz, úgyhogy hosszabb keresést igényel, mire megtaláljuk a megfelelő szállodát. Idén a Balatonra terveztünk lelátogatni, méghozzá a déli partra. Elkezdtünk itt is szállásokat keresgélni, majd szerencsére találtunk egy nagyon aranyos apartmant Fonyódon, ahova jöhet velünk Fidó. A környéken van kutyás strand is, ezt külön élvezni fogja. Első sorban kirándulni akartunk, strandolni, éttermeket és cukrászdákat kipróbálni, de semmi kötött program, nekünk minden spontán jön. Egy program azért volt, amin viszont szívesen részt vettünk volna a párommal: ez pedig a vitorláshajózás. Mindkettőnknek volt már része benne, de vagy húsz éve gyerekként, és persze akkor még nem együtt. Halvány emlékeink voltak a kalandról és ezt most szerettük volna feleleveníteni. A párom ismer is egy céget, akik hajóbérléssel foglalkoznak, a BalatonPro-t. A https://balatonpro.hu/vitorlas-berles-balaton/ oldalon kezdtük el nézegetni az ajánlataikat és szolgáltatásaikat, nagyon jókat hallottunk róluk. Az oldal alapján is szimpatikus volt a cég, emellett pedig teljesen megfizethető.

A cég központja Siófokon van, így a legtöbb hajójuk a siófoki Stefánia kikötőben van, de szerencsére Fonyódról is tudnak indítani hajót, valamint Balatonfüreden és Alsóörsön is rendelkeznek vitorlásokkal. Nekünk most ez a fonyódi állomás nagyon jól jött. Ezek a kikötők a Bahart kikötőlánc tagjai, aminek a kikötői közel 20 Balaton környéki településen megtalálhatók. Jobbnál jobb minőségű, márkás hajóikból válogathatunk, mindegyik kiváló és népszerű vitorlás. Nagyon izgalmas lehetőségeket kínálnak a https://balatonpro.hu/vitorlas-berles-balaton/-n, például eltölthetünk akár csak egy éjszakát is egy hajóban anélkül, hogy elmennénk vele kirándulni, így nem kell szállást foglalnunk. Persze mi mindenképp el akartunk menni egy körre, mert tényleg hatalmas élmény. Már csak egy kérdés volt hátra: vajon felvihetjük-e Fidót a fedélzetre. Felhívtuk a megadott felefonszámot, hogy megérdeklődjük. Szerencsére meg tudtuk beszélni, hogy pórázon feljöhet, hiszen jól nevelt kutyus és mindig vigyázni fog rá valaki. Nagyon örültünk neki, le is foglaltunk egy kisebb hajót (ami még így is 6 fő befogadására alkalmas) és egy megfelelő időpontot. A nyaralás végül nagyon élvezetesre sikerült, mindhárman nagyon jól szórakoztunk a vízen és a szárazföldön is. A vitorlázás csodálatos volt, gyönyörű látvány tárult elénk, a túlparton kirándultunk is és beültünk egy cukrászdába, majd vissza Fonyódra. Nagyon boldogok voltunk, hogy a BalatonPro szolgáltatását vettük igénybe, és persze hogy Fidot is beengedték velünk.